מאגר פסקי דין

סדרי הדין וחובת הנמקת ההחלטה בבקשה לדיון נוסף לאחר פסיקה במעמד צד אחד

בבית הדין הרבני הגדול ירושלים

תיק מספר:

1262802/1

בפני כבוד הדיינים:

הרב מיכאל עמוס

תאריך:

הנידון:

סדרי הדין וחובת הנמקת ההחלטה בבקשה לדיון נוסף לאחר פסיקה במעמד צד אחד

צד א':

פלוני (ע"י ב"כ עו"ד קובי יעקב ישראל)

צד ב':

פלונית (ע"י ב"כ עו"ד דן תורג'מן)

החלטה

לפנינו ערעורו של האב על פסק דינו של בית הדין הרבני האזורי בפתח תקווה, שניתן לאחר דיון במעמד צד אחד ובהעדר תגובה (לשיטתו של המערער נעדר מן הדיון בשל טעות ואת ההחלטה המאפשרת את תגובתו קיבל רק לאחר שניתן פסק הדין לגופו של עניין), ועל ההחלטה שלא לשנות מפסק דין זה ולא לקיים דיון נוסף בו למרות הנ"ל.

התקבלה גם תגובת המשיבה, האם.

לאחר עיון בערעורו בתגובה נוכל לומר כי בין שהמערער צודק בטענותיו שלגופו של עניין ובין שאינו צודק בהן, העובדות בדבר מתן פסק הדין בהעדרו ובדבר העדרם של נימוקים – הן לעניין סמכותו של בית הדין הן לעצם השינוי מהמזונות שנקבעו בהסכם, הן מפסק הדין והן מההחלטה האמורה – עובדות נכונות ושאינן שנויות במחלוקת הן.

בנסיבות אלה ולאחר שיקול דעת מחליט בית הדין לנהוג בהתאם לתקנה קמ"ב לתקנות הדיון:

הוגש ערעור על פסק דין שניתן ללא נימוקים, רשאי בית הדין הרבני הגדול, גם טרם התחלת הדיון בערעור, להורות לבית הדין האזורי לתת נימוקים בתוך זמן שיורה; וכן רשאי הוא לעכב ביצוע פסק הדין עד למתן הנימוקים. הצדדים, בהסכמה, רשאים לוותר על מתן נימוקים.

לפיכך:

1. בית הדין הרבני האזורי ישלים את נימוקי פסק דינו והחלטתו הנ"ל (להלן: פסק הדין) עד לא' בתמוז תש"ף (23.6.20).

2. ביצועו של פסק הדין האמור יעוכב עד להשלמת נימוקי פסק הדין והמצאתם לידי בית דיננו. עם המצאת נימוקי פסק הדין לידינו יהיה המערער רשאי לבקש כי נקבע דיון בערעורו ויהיה רשאי גם לתקן את כתב ערעורו נוכח הנימוקים.

3. החלטה בעניין זה, וכך גם בעניין עיכוב ביצוע נוסף ככל שיתבקש, תתקבל לאחר שנבחן את הנימוקים ואת הבקשה. ככל שיתוקן כתב הערעור תתקבל ההחלטה בעניין קביעת המועד לדיון אף לאחר מתן האפשרות למשיבה להשלים את תגובתה וככל שנמצא לנכון להורות על כך גם לאחר הפקדת ערובה להוצאות המשפט.

4. יובהר כי אין באמור בדבר עיכוב הביצוע כדי להקים זכות להחזר תשלומים שכבר שולמו על פי פסק הדין.

5. כן יובהר, למעלה מן הצורך ולמען הסר ספק, כי למרות עיכוב הביצוע – אם בסופו של יום יידחה הערעור יחול פסק דינו של בית הדין רטרואקטיבית מעת נתינתו ולא רק מעת השלמת הנימוקים או מיום דחיית הערעור.

6. החלטה זו מותרת בפרסום בהשמטת פרטי הצדדים.

הרב מיכאל עמוס

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס שבתחתית העמוד, נשוב בהקדם עם תשובה מפורטת.

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?