מרכז החילוץ למסורבי ומסורבות גט

סרבנות גט מהווה פגיעה קשה בחירותו ובשגרת חייו של הצד המסורב, ברית הנישואין יוצרת מחויבויות של בני זוג האחד כלפי השני, וכך גם יוצרת מגבלות על כל קשר שמחוץ לנישואין, בזמן שחיי הנישואין מתנהלים מתוך אהבה ושלום, מסגרת זו מגנה על חיי הנישואין ואף הופכת אותה לאיכותית.

לעומת זאת במקרים בהם אחד הצדדים מחליט לסיים את קשר הנישואין, המגבלות שיצרו חיי הנישואין עשויות להיות מעיקות מאוד, במידה והצד השני יסרב להתגרש. במקרה שכזה לא יוכל בן הזוג המבקש לסיים את קשר הנישואין להינשא כחוק לבן זוג חדש, ככל שייוולד לאישה מסורבת גט ילד מאדם שאינו בעלה יוכרז הילד כממזר ולא יוכל להינשא כל חייו. גם אם אחד מהצדדים יפתח פרק חדש עם בן זוג לא יכול לקבל זכויות מנימאליות של זוג נשואי וזאת בשל העובדה שהוא עדיין קבול לנישואין הישנים.

האמת צריכה להיאמר, מסורב/ת גט שווה לאסיר בבית הכלא, בפני מסורב גט כל הדלתות להמשיך בשגרת חייו "נעולות", סיוע למסורב/ת גט יכול להיות שווה ערך למבצע חילוץ מסובך משטח  האויב – לא פחות !!!

אז מה הפתרון ?

על מנת לצלוח מבצעי חילוץ מסורבי גט מקשר הנישואין הכובל – קיים מרכז החילוץ לסיוע למסורבות ומסורבי גט.

החוק במדינת ישראל (חוק בתי דין רבניים (קיום פסקי דין של גירושין), תשנ"ה-1995) מקנה לבתי הדין הרבניים, סמכות חוקית להפעיל מגוון של סנקציות (צווי הגבלה) מתוך מטרה להכריח איש או אישה לתת או לקבל גט, בין הסנקציות שבית הדין רשאי להפעיל ניתן למנות עיכוב יציאה מן הארץ, הגבלת חשבון הבנק, שלילת רישיון נהיגה, שלילת רישיון מקצועי כגון רישיון עריכת דין, תיווך וכד', מניעת התמנות ו/או כהונה במשרה ציבורית ועוד מגוון של סנקציות קשות, שהחמורה שבהם הינה עד 10 שנות מאסר.

אם כן, מדוע עדיין יש כל כך הרבה מסורבי ומסורבות גט?

למרות הכח החוקי שיש לבתי הדין הרבניים להילחם בסרבנות גט, הטלת הסנקציות נקבעות בפועל לפי אמות המידה הלכתיות, בית הדין הרבני לא יחיל כלל סנקציות כנגד סרבנים/יות טרם מוצה הליך הלכתי מורכב וטרם שוכנע בית הדין כי קיימת העילה ההלכתית המספקת המאפשרת לחייב ולכוף את הסרבן בסנקציות המנויות בחוק.

כלומר יתכנו מקרים של מסורבי גט שימתינו במשך שנים להתרתם מכבלי הנישואין אולם בשל העדר יכולת או העדר ידע להוכיח עילה הלכתית מתאימה, לא יטיל בית הדין הרבני את הסנקציות המבוקשות לשם יצירת לחץ על המסרב לחדול מסירובו

בדיוק בשביל מקרים אלו הקים משרדנו את מרכז החילוץ למסורבי ומסורבות גט – לכל מקרה יש פתרון וכל מקרה סרבנות ניתן לסיום, צריך רק את הכלים הנכונים לפעול בהם על מנת להשיג את התוצאה המיוחלת, מרכז החילוץ למסורבי ומסורבות גט, בוחן כל מקרה לגופו ופועל ביצירתיות הנדרשת עד להשגת התוצאה המיוחלת, ללא כל פשרות !!!

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?