מדיניות ברורה – התניית כל ערעור בהפקדת ערבות

לראשונה בית הדין הרבני הגדול, מבהיר כי חיוב מערערים בהפקדת ערבות אינה הוראה ספציפית בתיק כזה או אחר אלא מדיניות מוצהרת של בתי הדין הרבניים

על פי תקנות הדיון מוסמך בית הדין הרבני הגדול להתנות שמיעת ערעור בכך שהמערער יפקיד מראש ערבות וזאת לבטחת תשלום הוצאות משפט לצד המשיב ככל והערעור ידחה.

בעבר מיעט בית הדין הרבני הגדול לעשות שימוש בסמכות זו, ואפשר על דרך הכלל שמיעת ערעורים גם בלא התניה מראש בהפקדת ערבות, ואם לא די בכך נשיא בית הדין הרבני הגדול דאג הרב שלמה עמר אף כתב כי יש לצמצם ביותר את השימוש בחיוב מערערים בהפקדת ערבות.

כיום בית הדין הרבני הגדול נוהג כדבר שבשגרה לחייב כל מערער להפקיד ערבות בסכום שנע בדר"כ בין 10,000 ל-20,000 ₪ לשם שמיעת הערעור, אולם עד היום לא נאמר בשום מקום כי מדובר במדיניות גורפת, אלא בכל הליך ניתנה החלטה נפרדת על גובה הערבות שיש להפקיד לפי נסיבות העניין.

עתה כותב בית הדין הרבני הגדול באופן מפורש כי ריבוי ערעורי סרק הביא לשינוי מדיניות ועל מנת להפחית למינימום תופעה זו של ערעורי סרק נוהג בית הדין הגדול כדבר שבשגרה לחייב בהפקדת ערבות כל ערעור גם אם הוא ערעור שנראה על פניו מוצדק.

לקריאת ההחלטה במלואה לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?