ביקש לצרף חוות דעת של "מומחה מטעם" ונקנס

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

במסגרת הליך ערעור בו התקבל ערעורה של אישה לאחר שבית הדין הגדול גילה שהגרוש זייף מסמכים, ניסה הגרוש את מזלו בשנית והגיש לבית הדין חוות דעת מומחה מטעמו לפיה הוא לא זייף את המסמך וקביעת בית הדין הרבני הגדול שגויה.

בהחלטה שפורסמה היום דוחה בית הדין הגדול את הבקשה מכל וכל תוך שהוא קובע כי אין כל ערך לחוות דעת של "מומחה מטעם" כפי שמכנה בית הדין את המומחה, בית הדין הרבני הגדול קובע קביעותיו של המומחה הינם לכל היותר השערות שאין להם כל בסיס, אולם חמור מכך בית הדין מתייחס לתופעה של הצגת חוות דעת מומחה מטעם כשבין שאר הדברים כותב כך:

ראיית זהב כזו אין בבקשה שלפנינו, וספק אף אם ראיית נחושת יש בו, שמא ראיית כסף אך "כסף סיגים מצֻפה על חרשׂ" (משלי כו, כג) שעליו נאמר (שם כג–כה, כח) – ובענייננו בנוגע למבקש – "שפתים דלקים ולב רע […] ובקרבו ישית מרמה, כי יחנן קולו אל תאמן בו […] לשון שקר ישנא דכיו ופה חלק יעשה מדחה". סיפא זו בעניין חינון הקול וחלקת השפתיים נוגעת גם לדמעות התנין שמזיל המבקש בבקשתו "בוכה לילות כימים על הנאמר עליו בפסק הדין, כאיש דתי ואמון על בורא עולם".

לא זו בלבד שהערנו על טיבה של כל ראיה ממומחה מטעם, שפעמים רבות אף היא ראיית כסף "הכסף יענה את הכל" (קהלת י, יט), שהלוא מומחה כזה "בעליו עמו" ו"שכיר הוא בא בשכרו" (שמות כב, יד)

בית הדין קובע כי הבקשה הינה בקשת סרק וחייב את הגרוש בקנס בסך 5,000 ₪ בגין הגשת הבקשה.

לקריאת ההחלטה במלואה לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?