בית הדין קבע כי הסמכות נתונה לבית המשפט

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

החלטה מעניינת שיוצאת מבית מדרשו של בית הדין הרבני בירושלים קובעת כי הסמכות לדון בתיק משמורת הילדים נתונה לבית המשפט לענייני משפחה ולא לבית הדין הרבני.

באותו מקרה כרך הבעל כדין את תביעת משמורת הילדים לתביעת שלום בית ולחילופין גירושין שהגיש לבית הדין הרבני, וזאת היות שלא היה מודע לכך שהאישה הגישה כמה ימים קודם לכן תביעת משמורת לבית המשפט לענייני משפחה.

הבעל ביקש מבית הדין הרבני לקבוע כי הסמכות נתונה לבית הדין וזאת לאור העובדה כי האישה לא המציאה לו את התביעה שהגישה לבית המשפט, ויש לראות בכך חוסר תום לב המקנה לבית הדין את הסמכות לדון בכריכה.

בית הדין קובע כי עקרונית יש מקום לשמוע טענה שכזו אולם במקרה זה האישה המציאה אישור ששלחה את התביעה בדואר רשום 6 ימים לאחר שהוגשה, בית הדין קובע כי 6 ימים מהווה זמן סביר ולא ניתן לראות בו חוסר תום לב ולכן קבע כי הסמכות נתונה לבית המשפט.

לקריאת ההחלטה במלואה לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?