ביה"ד עוזר למדינה בהליך הגבייה

החלטה יוצאת דופן מפי בית הדין הרבני בירושלים פורסמה בימים האחרונים לפיה בית הדין הרבני מינה עו"ד שיעזור למדינה לגבות את הקנסות שהטיל בית הדין על סרבנית גט.

מדוע המדינה צריכה עו"ד שיעזור לה לגבות קנסות ?

להלן התשובה;

כידוע הליכי כפיית גט על אישה סרבנית גט עשויים להיות קשים הרבה יותר מאשר כפיית גבר סרבן גט (ראו בהרחבה מאמר: סנקציות אפקטיביות כנגד סרבניות וסרבני גט) אחד הפתרונות היעילים להביא סרבנית גט לקבל את גיטה היא הטלת סנקציות כספיות יומיות או שבועיות בגין כל יום או שבוע של סרבנות גט של הסרבנית – כאשר מבחינה חוקית סנקציה זו היא הקלה ביותר להחלה על הסרבנית (ככל ועל פי אמות המידה החוקיות ניתן להטיל את הקנס ועל כך במאמר נפרד).

אלא שעל פי המבנה החוקי הקיים כיום לביצוע הסנקציות הכספיות הרי שהקנס מושת לטובת אוצר המדינה (ולא לטובת הגבר מסורב הגט) ומי שבעצם אמור לגבות את הקנס זהו המרכז לגביית קנסות – המרכז לגביית קנסות ככל גוף ממשלתי אינו פועל באופן מיידי לגביית הקנס ופעמים עשויים הליכי הגבייה לקחת חודשים ארוכים, מה שאומר שלבנתיים לא חשבה סרבנית הגט בפועל את הסנקציה ומימלא אינה אפקטיבית בתווך הזמן המיידי.

כך נוצר מצב שלמרות שבית הדין הרבני הטיל על סרבנית הגט קנסות בגין סרבנות הגט, אולם בפועל הקנס טרם נגבה והסרבנית אינה חשה מאוימת מהסנקציה.

בית הדין הרבני במהלך יוצא דופן מינה עו"ד מיוחד שיהיה אחראי מטעם המדינה לגביית הקנסות לחשבון נאמנות ייעודי, מה שאומר שעורך הדין המיוחד שמונה לעניין יפעל במרץ וללא שיהוי כך שהאישה תרגיש תוך זמן קצר את הפעלת הסנקציות הכספיות בתקווה כי תשחרר לבעלה את הגט המיוחל בהקדם.

לקריאת ההחלטה במלואה לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?