ביה"ד הגדול: הבעת דעה מוקדמת לא מהווה עילת פסלות

בבקשת פסילה שהוגשה לפתחו של דיין בביה"ד הגדול לאחר שהביע את התרשמותו החד צדדית בהחלטתה שעניינה מתן רשות ערעור כאשר בין שאר הנימוקים שציין העלה הדיין בהחלטה כי ההתרשמות שקיבל מעיון בתיק היא כי האב גם אשם בניכור הורי של הילדים כלפי אמם, האב טען כי לאחר שהדיין הביעה עמדה כה ברורה הרי שהתוצאה של ההליך לכאורה ברורה מראש ואין לו עוד סיכוי בפני אותו דיין ולכן ביקש כי הדיין יפסול את עצמו ויעביר את התיק לדיין אחר שיגיע לדיון ללא דעה מוקדמת וישמע את הצדדים בנפש חפצה וללא דעה מוקדמת.

הדיין סירב לפסול עצמו, ונימוקו עמו כי היות ועל הדיין להחליט על ההליכים בבית הדין הרבני הגדול עם תחילת ההליך ולדון בשאלות האם לתת רשות ערעור, או האם להתנות את שמיעות הערעור בהפקדת ערובה הרי שעל הדיין חובה לבחון את עיקרו של ההליך, כאשר הדיין מדגיש כי כבר באותה החלטה מדוברת בה נטען כי הביע דעה, הדגיש כי מדובר בהתרשמות "לכאורה" בלבד ! והתרשמות כזו וודאי שאיננה סוף פסוק ויתכן לשנות התרשמות זו בדיון.

בהחלטה נקבע כי רק אמירה מוחלטת של דיין על צד אחד יכולה לפסול אותו מלדון בתיק, אך לא "התרשמות חיצונית" שמובהר כי היא לכאורית בלבד.

לקריאת ההחלטה במלואה לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?