איבדה את זכות העמידה ! הנימוק – הכתובה מגוזמת

בית הדין הרבני בפתח תקווה בפסק דין תקדימי דחה תביעת כתובה של אישה, ללא דיון ובטרם שמיעת הצדדים – וזאת אך ורק בגלל שהסכום שהיה כתובה בכתובה מוגזם.

המדובר בבעל שהתחייב בכתובה לאישה סכום של 2,000,000 ₪ (שני מיליון שקלים חדשים), כאשר לא הייתה בבעלותו דירה וכבר בעת החתימה על הכתובה היה נכה המשתכר בקצבת נכות – בית הדין הרבני קבע כי היות וסוכם הכתובה הוא מופרז, הרי אין כל משמעות לסכום הכתובה, ולכן אין גם טעם בקיום דיוני הוכחות משום שגם אם יתברר כי האישה זכאית לתשלום כתובה הרי ששטר הכתובה אינו מחייב כלל ולא יהיה ניתן לחייב את הבעל לשעבר לשלם אף לא פרוטה אחת מכח הכתובה.

יצויין כי מדובר בפסק דין תקדימי כאשר ברוב בתי הדין הרבניים רווחת הגישה כי במקרים של כתובה מוגזמת יש לקבוע פיצויי לפי שיקול דעת בית הדין – זו גם הסיבה שטוענים רבניים רבים מעריכים כי פסק הדין לא יעמוד במבחן הערעור בבית הדין הרבני הגדול שנוהג כדבר שבשגרה לפסוק פיצויי לפי שיקול דעתו במקרים מעין אלו, ועל כך נאמר עוד חזון למועד – ימים יגידו.

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?