מאגר פסקי דין

משמעות עמדת אפוטרופוס לדין של קטינים במתן רשות ערעור בעניינם להורה

בבית הדין הרבני הגדול ירושלים

תיק מספר:

1193314/11

בפני כבוד הדיינים:

הרב שלמה שפירא

תאריך:

ז' בשבט התשפ"א
20.1.2021

הנידון:

משמעות עמדת אפוטרופוס לדין של קטינים במתן רשות ערעור בעניינם להורה

צד א':

המערערת: פלונית (ע"י ב"כ עו"ד עדנה אשכנזי)

צד ב':

המשיב: פלוני (ע"י ב"כ עו"ד בצלאל הוכמן) ובעניין: ילדיהם הקטינים באמצעות אפוטרופוסית לדין, עו"ד סיגל דוד

החלטה

לאחר עיון בתגובת האפוטרופוסית לדין שמונתה לקטינים שממנה עולה כי היא שותפה להתנגדות האם להחלטת בית דין קמא שבעניינה הוגשה בקשת רשות הערעור אני מחליט ליתן את רשות הערעור.

יובהר כי אין משמעות הדברים בהכרח כי עמדת האפוטרופוסית לדין תאומץ, הסמכות היא של בית הדין ואף גורמי המקצוע שבית הדין נזקק לחוות דעתם אינם חייבים להסכים לעמדת האפוטרופוסית לדין. אלא שהנחת המוצא היא כי בענייננו יכולים אנו להיות בטוחים האפוטרופוסית לדין פועלת על פי שיקולי טובת הילדים, כפי שהיא רואה אותה, יותר משאנו יכולים להניח כך בנוגע להורי הילדים, וכאמור בהחלטתי הקודמת. ולפיכך בעוד שבנוגע לבקשה שמטעם ההורים עצמם ניטה יותר להסתייג ממתן רשות ערעור על החלטת ביניים, בייחוד על רקע המאבק המשפטי המתמשך בעצימות גבוהה מזה זמן ועל רקע דברינו בהחלטות שבערעורים או הליכי בקשות רשות ערעור קודמים, הרי שבנוגע לבקשה התואמת גם לעמדת האפוטרופוסית לדין יש יסוד לסברה כי טובת הילדים אכן עלולה להיפגע וכי הדבר מצריך ומצדיק את בדיקתו של בית דיננו, במסגרת דיון בערעור, ואת הכרעתו אם צודקת החלטת בית דין קמא אם לאו.

המערערת תשלים את ההליך המנהלי של פתיחת תיק ערעור ותשלום אגרה, לתיק ייסרקו בקשת רשות הערעור שתיראה כערעור ותגובתו של המשיב, והמזכירות תקבע מועד דיון – וככל האפשר, בהתחשב בנגיעתו של העניין לטובתם של הקטינים, מועד קרוב לאחר תקופת הסגר.

לדיון תוזמן גם האפוטרופוסית לדין.

בנסיבות האמורות איני מורה על הפקדת ערובה להוצאות כתנאי לשמיעת הערעור, אך עם זאת יובהר כי ככל שיידחה הערעור – לא מן הנמנע שיושתו על המערערת הוצאות למרות הזדהותה לכאורה של האפוטרופוסית לדין עם חלק מדברי המערערת.

הדברים אמורים במשנה תוקף נוכח העולה מדבריה של האפוטרופוסית לדין כי לאחרונה לא פגשה בילדים עצמם, בשל 'בידוד' וכי לפיכך עמדתה נסמכת בחלקה – אף שלא בכולה (ועל כן ניתן לעמדתה משקל כאמור לעיל) – על דיווחיה של המערערת עצמה.

בית הדין מבקש מהאפוטרופוסית לדין לעדכן אותו עוד קודם לדיון בכל התפתחות בעלת משמעות בעניין ובתובנות שיעלו ממפגשיה עם הקטינים ככל שיתקיימו כאלה (ורצוי שיתקיימו ככל שהדבר יתאפשר) עד לדיון.

מזכירות בית הדין תשלח החלטה זו גם לאפוטרופוסית לדין.

ההחלטה מותרת בפרסום לאחר השמטת פרטיהם המזהים של הצדדים.

ניתן ביום ז' בשבט התשפ"א (20.1.2021).

הרב שלמה שפירא

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס שבתחתית העמוד, נשוב בהקדם עם תשובה מפורטת.

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?