מאגר פסקי דין

דחיית בקשה לתת סעד קבוע ימים ספורים לאחר שניתן סעד זמני על ידי ערכאה אחרת

בבית הדין הרבני האזורי תל אביב יפו

תיק מספר:

1387111/2

בפני כבוד הדיינים:

הרב צבי בן יעקב – אב"ד

תאריך:

ט"ז באלול התשפ"ב
12/09/2022

הנידון:

דחיית בקשה לתת סעד קבוע ימים ספורים לאחר שניתן סעד זמני על ידי ערכאה אחרת

צד א':

פלוני (ע"י ב"כ עו"ד שמעון רובין ועו"ד שמעון מלכה)

צד ב':

פלונית

החלטה

עיינתי בכובד ראש בבקשת בא כוח התובע להורות על רישום הבן הקטין [י'] בגן בת"א, על אף שבית המשפט לענייני משפחה, במסגרת סעד בהליך ישוב סכסוך, בהחלטתו מלפני פחות משבוע, הורה לרשום את הקטין בגן בהוד השרון.

צודק ב"כ התובע, שבהתאם לסעיף 3 (ז) (4) לחוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה התשע"ד 2014, החלטה בעניין סעדים בישוב סכסוך, תחולתם עד שתינתן החלטה ע"י הערכאה השיפוטית שתקבע כמוסמכת לדון בעניין.

אולם פשוט שסעיף זה מדבר אך ורק בהחלטות שעניינן בסעד מתמשך, כגון מזונות ילדים או זמני שהות וכדומה, שלא ייתכן שמפאת הקפאת ההליכים לא יינתנו כלל החלטות בעניינים אלו, ולכן מאפשר החוק לתת החלטה זמנית מבלי להיכנס לעובי הקורה, והערכאה שתקבע בהמשך כמוסמכת לדון, תיתן החלטה קבועה.

שונה הדבר בסעד שבמהותו הוא סעד דחוף, אך אינו מתמשך, כמו החלטה היכן ילמד הילד המשותף, החלטה זו היא חד פעמית והיא צריכה להינתן עד סמוך לתחילת שנת הלימודים, והחוק מאפשר שאף בתקופת הקפאת ההליכים תינתן החלטה בעניין דחוף, ככל שהוגשה בקשה מתאימה.

משניתנה החלטה כזו, אל לה לערכאה אחרת לבטל החלטה מסוג זה, שהרי לא ייתכן שלפני שבוע בית המשפט לענייני משפחה נתן הוראה לרשום את [י'] לגן בהוד השרון, ושבוע אחר כך בית הדין דידן ייתן הוראה לרשום את [י'] לגן בת"א, שאז ייצא ששתי ערכאות תיתנה החלטות סותרות בעניין אחד, ודבר זה לא ייעשה, לא רק מחמת עקרון כיבוד הערכאות, אלא שכאמור, כך יש לפרש את כוונת המחוקק בנתינת סעד מסוג זה.

לאור האמור, בקשת האב נדחית.

ביה"ד יוציא צו למתן תסקיר.

ניתן לפרסם לאחר השמטת פרטים מזהים.

ניתן ביום ט"ז באלול התשפ"ב (12/09/2022).

הרב צבי בן יעקב – אב"ד

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס שבתחתית העמוד, נשוב בהקדם עם תשובה מפורטת.

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?