למרות היותה חולת איידס נקבע כי היא זכאית לכתובה

בעל שטען לפטור מכתובה מפני שלטענתו גילה שהאישה חולת איידס, הפסיד במשפטו בבית הדין הרבני ברחובות, בית הדין הרבני פסק כי על הבעל לשלם לאישה סכום של 180,000 ₪ בגין הכתובה.

הבעל טען כי מיד שנודע לו כי אשתו נושאת את הנגיף החליט לסיים את קשר הנישואין, לעומתו טענה האישה כי היא סיפרה לבעל לפני הנישואין על היותה נושאת את הנגיף וכי הבעל אף הלך להיבדק לפני הנישואין האם גם הוא נושא את הנגיף, ומשא נדבק מהאישה עוד טרם הנישואין.

במסגרת חקירתו התקשה הבעל להסביר לבית הדין מדוע הלך להיבדק בעצמו ולא דרש מהאישה להיבדק אף היא אם הוא לא ידע בוודאות שהיא נושאת את הנגיף, לבעל לא היו הסברים ברורים, ובית הדין קבע כי הבעל ידע טרם הנישואין כי האישה נושאת את הנגיף וגירושין הינם על רקע סכסוך עם האישה וכי סיפור האיידס אינו אלא תירוץ כיסוי בניסיון לחמוק מתשלום הכתובה.

בנסיבות אלו קבע בית הדין הרבני כי הבעל חייב לשלם לאישה את כתובתה, למרות הקביעה הדיינים נחלקו מהו הסכום אותו יש לחייב את הבעל שכן בשטר הכתובה נכתב סכום של 520,000 ₪ – בסופו של יום חויב הבעל לשלם לאישה רק 180,000 ₪

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?