מגמה חדשה ? נקבע כי סכום המזונות סכום הכולל עבור מזונות הילדה יעמוד על 800 ₪ בלבד

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

בית הדין הרבני בנתניה בפסק דין מקיף וחדשני קובע מושגים חדשים בפסיקת מזונות ילדים, בית הדין הרבני מתנער מהתפיסות הישנות של מזונות מינימום וכד', ופוסק כי האב ישלם עבור מזונות בתו סך כולל של 800 ₪ כשסכום זה כולל גם את כל ההוצאות הנלוות לדמי מזונות.

מדובר במקרה של אב שמשתכר כ-7,000 ₪ לחודש, התגרש מאשתו הראשונה ולהם ילדה אחת, לאחר הגירושין ניהלו בני הזוג לשעבר הליכים רבים בבית הדין הרבני כשבסופו של יום חתם האב על הסכם לפיו ישלם עבור מזונות הקטינה 2,300 ₪ מידי חודש.

לאחר תקופה נישא האב בשנית ואף נולדו לו במשך הזמן 3 ילדים נוספים – לא הצליח האב לעמוד בהסכם עליו חתם ועתר לבית הדין הרבני בבקשה להפחתת מזונות שכן לטענתו אינו מסוגל לעמוד בתשלום מזונות כה גבוהה של 2,300 ₪ לחודש כשהוא צריך לפרנס גם את משפחתו החדשה הכוללת אישה ו-3 ילדים, והכל ממשכורת מצומצמת של 7,000 ש"ח בלבד.

בית הדין הרבני קיבל את התביעה ובפסק דין דרמטי הפחית את המזונות מ-2,300 ₪ ל-800 ₪ בלבד !!!

בין הנימוקים להורדה המשמעותית של הסכום המזונות עמד כב' הדיין הרב אוריאל אליהו על העובדה כי למרות שיש חובה על בית הדין לדאוג לילדים, מוטלת על בית הדין חובה לא פחות חשוב לדאוג גם שהאב עצמו לא ירעב ללחם ויוכל להמשיך את חייו, וכך כתב בנימוקיו:

וכי האב עצמו נכון שיתן כל הונו לילדיו וירעב הוא ללחם, ואנן קיי"ל  במסכת חולין דף פד עמוד א "ללחמך ללחם ביתך – לחמך קודם ללחם ביתך".

ביה"ד הינו אביהם של יתומים, אך לא פחות חייב הוא לדאוג גם לחיי האב וליכולתו להמשיך בחייו, כפי שהוא מחויב ע"פ דין, לשאת אשה חדשה וללדת עוד ילדים, ועל ביה"ד לשים לב לכך, בבואו להביא את הצדדים להסכמות או לאשר להם את ההסכם שהגיעו אליו בעצמם.

מסקנא:

א. הסכם המזונות בטל החל מאוקטובר 2019.

ב. האב יחלק את הכנסתו בין כלל אנשי משפחתו, באופן שמחצית [3350 ₪] הכנסתו תשאר לחייו וחיי אשתו ומחצית [3350 ₪] יחולק בין כל הילדים כך שלכל ילד כ 800 ₪.

ג. לפיכך האב יעביר 800 ₪ עבור בתו הגדולה כולל מדור והוצאות חינוך.

לנימוקים אלו הצטרף כב' הדיין הרב משה חביב אולם חובה לציין כי פסק הדין ניתן ברוב דעות ואילו אב בית הדין כב' הדיין הרב יצחק רפפורט חלק על פסק הדין וסבר כי אין להפחית את המזונות ובוודאי שלא בסכום שנקבע.

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?