תבע נזיקין ותקע את הליך הגירושין

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

בית הדין הרבני בתל אביב (החלטה בתיק מס' תיק 1117522/15), הורה על השהיית הדיונים בתביעת גירושין שהגיש גבר, וזאת בשל העובדה שהגיש כנגד האישה תביעת נזיקין בשל סירובה להתגרש ממנו.

אין זה סוד כי במקרים מסויימים פוסקים בתי המשפט לענייני משפחה פיצויי ניזיקין כנגד סרבני גט, אולם בתי הדין הרבניים רואים פסיקות אלו כהתערבות בית המשפט האזרחי בהליך הגירושין שהסמכות החוקית לדיון בו נתונה לבית הדין הרבני.

בית הדין הרבני קבע כי לא ימשיך לדון בתביעת הגירושין שהגיש הבעל עד אשר ימשוך את תביעת הנזיקין שהגיש, בית הדין הרבני כתב בנימוקו כך:

"כידוע לכל הנכנס בשערי היכל המשפט, הסמכות בענייני גירושין נתונה לבית הדין הרבני, ואך ורק לו.

כחלק מסמכות זו בית הדין גם רשאי לקבוע שבתנאים מסויימים הפעלת לחץ על אחד מן הצדדים מהווה התערבות שבעקבותיה הצדדים נאלצים לפעול בעל כורחם, ויש בכך פגם בהליך הגירושין שצריך להתנהל באופן נקי וללא כל התערבויות חיצוניות. אם מחמת ההלכה הפוסלת "גט מעושה" ואם מחמת ההלכה המחייבת גירושין של האשה מרצונה החופשי בלבד.

לנוכח זאת אף שבית הדין אינו נוהג להתערב כלל בתביעות הנעשות בערכאות אחרות והנמצאות בסמכותן, אולם ככל הנוגע לתביעה המתנהלת בבית הדין דנן, כאשר זו נעשית תחת לחץ של תביעות אחרות הרי שנפל על ידי כך פגם מהותי בהליך, פגם המחייב את בית הדין לעצור את הליך הגירושין עד להפסקת ההליך המקביל.

אשר על כן כל עוד מתנהלת בערכאה אחרת תביעת נזיקין כנגד האשה עקב סרבנותה לגירושין, בית הדין מורה על עיכוב ההליכים בתביעת הגירושין."

לקריאת ההחלטה במלואה לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?