סנקציות חסרות תקדים כנגד סרבנית גט

מרכז החילוץ למסורבי ומסורבות גט

בית הדין הרבני ברחובות בפסק דין מאלף שפורסם בימים אלו, מחיל על סרבנית גט סנקציות קשות ואפקטיביות שאין ספק כי לו ייושמו לעתיד גם בבתי דין נוספים תופעת סרבניות הגט תפחת כפי שתופעת סרבני הגט פוחתת בשנים האחרונות.

פסק הדין קובע 10 סעיפים כנגד סרבנית הגט, להלן ציטוט:

  1. להטיל על האשה קנס יומי בסך של 100 ש"ח מיום חתימת החלטה זו ועד ליום 30/5/2020. הקנס יהיה לטובת אוצר המדינה. הודעה על הטלת הקנס תימסר בהקדם לנשיאת בית המשפט העליון.
  2. החל מיום 1/6/2020 ועד ליום 20/6/2020 באם לא תסכים האשה לקבל את גיטה, תחויב האשה בקנס יומי בסך 150 ש"ח לכל יום לטובת אוצר המדינה.
  3. החל מיום 10/7/2020 יעלה הקנס היומי על סך 200 ש"ח לכל יום עיגון, לטובת אוצר המדינה.
  4. בנוסף לקנס האמור בסעיפים הקודמים, והיה ובית הדין יפסוק שהאישה זכאית לכתובה, יפחת מדמי כתובתה סך 500 ש"ח לכל יום של עיכוב בקבלת הגט. (ראו והשוו: בג"ץ 76/57 יצחק צ'רניחובסקי נ' יו"ר ההוצל"פ, בית-משפט השלום, רחובות (א. מובשוביץ), ואח' , יא 706). מובהר בזאת, כי אין בכך כדי לקבוע כעת כי האישה זכאית בשלב זה לכתובתה – על כך יתקיים דיון/דיונים להשלמת ברור הענין לאחר סידור הגט.
  5. היה והבעל יגיש לבית הדין תביעה לקבלת פיצוי בשל העיכוב במסירת הגט, ידון בכך בית הדין.
  6. בנוסף, מחליט בית הדין להתיר את פרסום החלטות/פסקי דין שניתנו ע"י בית הדין עם שמה של סרבנית הגט, המשיבה. וזאת באם תעמוד האשה בסירובה לביצוע החלטות בית הדין ולא תודיע עד אז לבית הדין כי היא מוכנה לקבל את הגט ללא תנאים, עד ל 1/7/20.
  7. מזכירות בית הדין תקבע מועד לדיון ליום 21/5/20 בשעה 9:00 לדיון זה תוזמן רק המשיבה, בו ינסה בית הדין להביא את המשיבה להסכמה להתגרש ללא תנאים.
  8. בנוסף, הצדדים יוזמנו לדיון ביום 12/7/20 בשעה 10:00, בדיון זה ידון בית הדין בהעלאת הקנס היומי לסכום מתאים וראוי. כמו כן, הצדדים יטענו בענין הטלת המאסר על המשיבה.
  9. אין לפנינו עתה תביעה נגד אם המשיבה. ככל שתוגש בקשה/תביעה מסודרת נגד אם המשיבה, ישקול בית הדין קיום דיון גם בענין.
  10. המשיבה תישא בהוצאות משפט בגין הליך זה לטובת המבקש בסך 10,000 ש"ח.

טוען רבני משה ליבוביץ בהרצאותיו ובמאמריו עמד לא פעם על הקשיים החוקיים העומדים במקרה בו יש צורך לכפות אישה לקבל גט, חשוב לציין כי בית הדין בפסק הדין האמור עשה שימוש בכלים כפי שהוצעו במאמרו של טוען רבני משה ליבוביץ מאמר שפורסם בגיליון משפט צדק מס' 6 ומופיע גם באתר זה תחת הכותרת "סנקציות אפקטיביות כנגד סרבניות וסרבני גט" יש לברך את בית הדין על פסק הדין ולקוות כי בתי הדין ימשיכו בהתנהלות זו.

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?