נקבעה באופן ברור יהדותם של בני כפר ברוסיה

ביה"ד הרבני בירושלים, בפסק דין ארוך ומקיף, אישר את יהדותם של בני הכפר אילינקא שברוסיה. במסגרת תחקיר עומק שערך בית הדין על מנת לבדוק האם אכן בני הכפר היו יהודיים גילה עדויות על יהדותם של בני הכפר עוד מלפני כמאתיים שנה, כך גילה בית הדין כי לפני כמאה שנה כיהן שם כרב ושו"ב רב בשם הרב ליברמן, אלא שדווקא מידע זה הוביל לתפנית בעלילה כאשר בקונטרס שיצא לאחרונה נטען מפי בנו של הרב ליברמן כי בני הכפר אינם יהודים, ובעקבות זאת ובעקבות מחקרים היסטוריים נוספים היו מי שהטילו ספק ביהדותם של צאצאי בני הכפר, ויש אף מי שאמר שבני הכפר הם חלק מה'סובוטניקים' שהינם גויים רוסיים ששמרו שבת.

אב בית הדין הרב אוריאל לביא פותח בדברי הגרי"ש אלישיב שסמך על עדותו ורבנותו של הרב ליברמן ופסק שבני הכפר הם יהודים. בניגוד לכפר הסמוך, ויסוקי, בו נכתב בתעודות של יושביו על היותם גויים, בכפר אילינקה הרישום הוא כיהודים.
לגבי הערעורים והספיקות שהועלו שהם גויים או שנתערבבו בהם גויים מאריך הרב לביא להסביר ולהוכיח שאין בכך כדי להוציאם מחזקתם. מי שמוחזק כיהודי אינו נפסל אלא אם יעידו שני עדים, או בירור גמור אחר, על כך שאינו יהודי. עדויות שלא נגבו כהלכה ושאין העד 'לוקח אחריות' על דבריו, וכן מחקרים היסטורים המיוסדים על רושם ומידע נסיבתי אין בהם כדי לפגוע במי שמוחזק כיהודי.

מצטרף לדברי אב בית הדין הדיין הרב דוד לבנון שהוסיף והסביר שבין המכונים 'סובוטניקים' היו שלוש קבוצות. היו מי שלא שמרו שבת כהלכה ועליהם כבר כתב הרב קוק שאינם יהודיים, אבל הייתה קבוצה של 'סובוטניקים תלמודיים', כלומר שהם שומרי שבת על פי הוראות התלמוד. בני הכפר אילינקה משתייכים לקבוצה זו, ולכן גם הוא סובר שיש לראות בהם כיהודים גמורים.

סוף דבר קבע בית הדין הרבני כי העומדת לפניו שהיא מצאצאי בני אותו הכפר יהודיה ללא פקפוק

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?