נישואין לשם קבלת גרין קארד בטלים מעיקרם ללא צורך בגט

גירושין

בית הדין הרבני באשקלון הורה על ביטול נישואין, ועל רישום סטטוס של רווק/ה בתעודת הזהות של שני בני זוג שהופיעו בפני בית הדין, למרות רישומם הקודם כנשואים.

בני הזוג סיפרו לבית הדין כי מעולם לא חיו יחדיו, לא היה בניהם שום קשר זוגי, ורישום הנישואין נעשה לבקשת הגבר שהאישה הייתה מועסקת אצלו באותה תקופה אך ורק על מנת שהבעל יוכל לקבל כרטיס גרין קארד לשם המשך שהות בארה"ב.

עוד סיפרו בני הזוג לבית הדין כי מיד בתום טקס הנישואין האזרחיים חזר הגבר למקום מגוריו והאישה למקום מגוריה, בנוסף הבהירו בני הזוג שחבריהם ידעו על כך שכל כוונתם בעריכת הטקס הינה פיקטיבית ולצורך השגת הגרין קארד, גם העובדים במקום וגם רב מסוים שאיתו הם התייעצו בטרם האירוע.

לדבריהם, הרב אמר להם שאפשר שכאשר יגיע הדבר לביה"ד בארץ יצריכו אותם להתגרש כדת משה וישראל בגט, כיוון שמבחינה רשמית הם נשואים.

בית הדין קיבל עדויות המאמתות את גרסת בני הזוג, ובפסק דין מקיף הבוחן את כל דרישות ההלכה בנושא זה, קובע בית הדין כי נישואיהם בטלים מעיקרם, ואפילו גט לחומרה אינם צריכים.

להלן ציטוט מסקנותיו ההלכתיות של בית הדין:

נישואין אזרחיים לפי הכרעת גדולי האחרונים ולמנהג בתי הדין אינם נחשבים כנישואין ממש אלא לחומרא.

גם חומרא זו הינה דווקא כאשר הצדדים חיו ביחד לאחר הנישואין האזרחיים, אך אם אין לנו עדות על כך, וקל וחומר כשיש עדות שלא חיו ביחד בבית אחד, לא שייכת חומרא זו.

נישואין שידעו כל הנמצאים בשעת הנישואין שאינם לשם חיים משותפים אלא לצורך אחר, כמו השגת רשיון כניסה או גרין קארד וכדומה, אינם מצריכים גט ואינם נחשבים כנישואין בשל חוסר כוונת הנישואין של הזוג.

גם למחמירים שיש לחוש בנישואין פיקטיביים, נראה שכאשר מצטרפים שני העניינים גם יחד, כלומר נישואין פיקטיביים ונישואין אזרחיים, הרי שאין להחמיר שתי חומרות ויש לפוטרה בלא גט על מנת שלא לאוסרה לכהן.

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?