נזכרה אחרי 20 שנה שלא הייתה כשירה – ונדחתה על הסף

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

תביעה מעניינת נידונה לאחרונה בבית הדין הרבני בתל אביב – המדובר בהסכם גירושין שנחתם ואושר לפני 20 שנה כשבהסכם זה נקבע כי האישה תעביר את מלוא זכויותיה בדירה לבעל.

ההסכם לא קוים במשך 20 שנה והדירה לא נרשמה על שמו של הבעל – ואז עתר הבעל לבית הדין הרבני להורות על רישום הדירה על שמו בלבד בהתאם להסכם.

אלא שאז טענה לפתע האישה כי לא הייתה כשירה בעת חתימת ההסכם ולכן דין ההסכם להתבטל בית הדין הרבני דחה את הטענה על הסף תוך שהוא מציין כי טענת חוסר כשירות צריכה להיטען בהזדמנות הראשונה ולא כעבור שנים רבות.

טענה נוספת שניסתה האישה לטעון כי אי קיום ההסכם במשך שנים רבות למעשה גורם לביטולו – גם טענה זו נדחתה כשבית הדין מבהיר כי להסכם גירושין אין תאריך תפוגה וגם אם לא קויים במשך שנים רבות עדיין הוא עומד בתוקפו.

להלן ציטוט מתוך נימוקי בית הדין:

ראשית, בא כוח המשיבה שטען על אי כשירותה ובעיות נפשיות, לא טרח אפילו לפרט בתשובתו מה הם הבעיות הנפשיות. סתם ולא פירש. ומנגד – המבקש פרט כי אכן מדובר ב"בולמיה", שכאמור, היא מחלה שאינה הופכת את החולה בה ללא כשיר משפטית.

אבל העיקר כאמור, אין מקום להוכיח טענה מופרכת, שהמשיבה עצמה הוכיחה את התייחסותה להסכם במהלך עשרים שנה, כשהיא תובעת את קיום ההסכם, ומזה עשרים שנה לא טענה באף דרך שהיא, בכתב, בעל פה או בתביעה משפטית, שלא הייתה כשירה בזמן חתימת ההסכם ואישורו. טענה זו "נולדה" אך כעת, כאשר המבקש מעוניין לבצע את ההסכם (כדרישת בא כוח המשיבה בשנת 2011).

על כן הבקשה לביטול ההסכם בטענת אי כשירות המשיבה, נדחית על הסף!

טענת בא כוח המשיבה, שהעובדה שהמבקש לא העביר את הדירה על שמו, מהוה סיבה לבטול ההסכם, אף טענה זו דינה להידחות.

כפי שנאמר לעיל, ככול שלא צויין בפירוש בהסכם, להסכם אין תאריך תפוגה. וכי אדם שקנה דירה ונתקל בעיכובים רבים בהעברת הדירה על שמו, וכמקובל לצערנו במחוזותינו עיכובים אלו עשויים להמשך אף יותר מעשרים שנה, וכי יעלה על הדעת שאחר עשרים שנה, כשמחיר אותה דירה הוא פי שלוש או פי ארבע ממחיר הקניה, יטען המוכר שהדירה היא שלו הואיל ועד היום לא הועברה הדירה אצל רשם המקרקעין, ודין המכר להתבטל, כיון שהעסקה לא הושלמה במשך עשרים שנה???

כמו שברור אף לאישה שבמקרה שלפנינו לא היינו מקבלים טענת בא כוח המוכרים לבטול הסכם המכירה של הדירה לצדדים, כך אין לבטל את הסכם הגירושין בו הוסדר עניין הדירה הנ"ל במסגרת סידור העניינים הרכושיים שבין הצדדים.

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?