מנעה יחסים ולא הפסידה את כתובתה

משה ליבוביץ - משרד טוענים רבניים

בית הדין הרבני בתל אביב בפסק דין מנומק, פסק לחייב את הבעל לשלם לגרושתו את עבור דמי הכתובה סך של 120,000 ₪ וזאת למרות שהאישה הודתה כי היא מנעה מבעל קיום יחסי אישות.

האישה אכן הודתה שסירבה לקיים יחסי אישות, אולם נימקה את סירובה בכך שהבעל שפגע בה והשפיל אותה ואף בגד בה גרם לה לדחייה, האישה אף צירפה הודעות כתובות ששלח הבעל לנשים זרות בזמן הנישואין ובית הדין שוכנע כי גרסת האישה כנה.

בנסיבות אלו כאמור פסק בית הדין כי על הבעל לשלם לאישה עבור כתובתה סך של 120,000 ₪ וכך מנמק בית הדין קביעתו:

אין לצפות מאישה הסובלת מיחס משפיל ומזלזל, לרצות ולחזור אל הבעל ולישון עימו בחדר אחד. גם מתצהירו של הרב [א'] אנו למדים שמערכת היחסים בין בני הזוג, היו בה עליות ומורדות. גם לאחר שהאישה עזבה את חדר השינה, היא חזרה, ושוב עזבה. גם הרב [א'] מציין שמטרת האישה הייתה שלום בית, אך לא פעלה בכיוון.

יצוין כי אישה אינה מפסידה את כתובתה, גם כאשר היא מסרבת לקיים יחסי אישות, וגם אם מורדת ממלאכה, מאחר וכדי להיכנס למעמד של 'מורדת' צריך הכרזה והתראה בבית דין. יתרה מזו, אם מרידת האישה נובעת מחמת יחס משפיל של הבעל, היא אינה מפסידה את כתובתה.

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?