מי יזכה במענק הקורונה האם או האב ?

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

שאלה מעניינת שנשאלה בימים באלו בפורמים רבים של הורים גרושים, מקבלים מענה בפסק דין מעניין מבית הדין הרבני בפתח תקווה.

כזכור לכולנו עקב משבר הקורונה העניקה מדינת ישראל מענה בסך 500 ₪ עבור כל ילד מתחת לגיל 18 המענק הועבר לחשבון הבנק אליו מועברת קצבת הילדים.

ברוב המקרים קבצת הילדים מגיעה לחשבון הבנק של האם ובהתאם גם מענק הקורונה הועבר לחשבון הבנק של האם, אלא שאבות רבות טענו, כי המענק נועד לסייע בכלכלת הילד, והואיל והאב הוא שנושא בעול הכלכלי היות והוא זה שמשלם מזונות הרי שמן הדין שמענק הקורונה יועבר לאב לסייע לו לשלם את דמי המזונות.

לעומת זאת טענו האימהות כי גם ההוצאות בתקופת הקורונה גדלו וככלל המדינה נותנת את המענק להורה אליו מועברת קצבת הילדים ואין לאב שום קשר למענק זה.

בית הדין הרבני בפתח תקווה קבע בפסק הדין כי "נראה נכון וצודק שהחלוקה במענק זה תהיה באופן יחסי ושוויוני בהתאם לאחוז חלוקת הנשיאה בנטל מזונות הילדים בין ההורים הגרושים".

באותו מקרה בו משלם האב עבור מזונות הילדים של 1,000 ₪ לילד, נקבע על ידי בית הדין כי סכום זה מהווה 80% מסכום המזונות הנדרשים לילד, ומשהאב נושא ב-80% מנטל מזונות הילד הרי שהאב זכאי ל80% מתוך מענק הקורונה.

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?