כן דתייה לא קיצונית

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

מה קורה כשבני זוג חילוניים מתגרשים, האם חוזרת בתשובה, האב נשאר חילוני, ובית הדין הרבני דואג לשפיותה של ילדה קטנה שנמצאת בקונפליקט בלתי אפשרי בין ההורים ?

מקרה שכזה נידון בהרחבה בפני בית הדין הרבני ברחובות, שם ביקשה האם לעבור למקום מגורים מרוחק מהאב ולשלוח את הבת המשותפת לחינוך חרדי קיצוני, האב טען כי הדבר עשוי להערים קושי גדול על הקשר התקין שבינו לבין הבת, וליצור לה משבר זהות חמור וכך גם לטפח את הניכור שלטענתו האם יוצרת אצל הבת כלפיו.

האב שהינו איש חינוך משכיל, הבין כי אין טעם לעמוד על הענקת חינוך חילוני לילדה שגרה בחלק נכבד מהזמן עם האם, כך שאין ספק כי חינוך הנוגד את אורח החיים המתנהל בבית עשוי לגרום לה למשבר חמור וחוסר וודאות מוחלט, אולם יחד עם זאת לא הסכים בשום אופן לשלוח למסגרת קיצונית בה המסרים שהבת תקבל ישללו את קיומו של האב.

לעומתו האם עמדה על עמדתה לשלוח את הבת רק לבית החינוך החרדי הקיצוני אליו משתייכת כיום, וכך גם ביקשה לעבור לגור במסגרת אותה קהילה ולא לקחת כל חלק בנטל הנסיעות שהמעבר ייצור.

בית הדין הרבני בפסק דין מקיף, מנתח את כל החלופות האפשריות, וקבע מתווה ברור לפיו הילדה תקבל חינוך "דתי חרדי" אך בשום אופן לא "חינוך חרדי קיצוני" כמו"כ קבע בית הדין הרבני כי האם זכאית לעבור לגור היכן שליבה חפץ אולם הדבר מחייב שגם היא תקח חלק נכבד בנטל הנסיעות, שהמעבר ייצר.

לקריאת פסק הדין המלא לחצו כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?