הילד לא רוצה לפגוש את האב – האם תשלם קנס !

בית הדין הרבני בירושלים, בצעד נוסף במלחמתו כנגד תופעת הניכור ההורי, קובע בהחלטה (בתיק מס' 896815/14) כי האחריות לסירוב ילד שנמצא במשמורת האם לפגוש את האב מוטלת על כתפי האם ולכן תשלם קנס על כך שהילד לא מעוניין לפגוש את האב.

אם לא די בקנס זה ממשיך בית הדין וקובע , כי לו ימשיך  הילד לסרב לפגוש את האב, ויתברר כי האם איננה יכולה להשפיע על הילד לרצות לפגוש את האב, הרי שיש לבחון את האפשרות של העברת משמורת מאם לאב.

להלן ציטוט מתוך נימוקי בית הדין לקביעתו:

לא נוכל לקבל את טענות האם כי הבן הוא זה שלא רוצה לבוא אל האב, וכי היא זו שעושה "כל שלאל ידה" כדי לעודד את הילדים לשהות עם האב, כאמור בתגובתה.

בית הדין סבור כי תפקידה של אם משמרונית היא לדאוג כי הילד ילך לפגוש את אביו, ובמידה והאם לא מצליחה בכך, ולא נראית סיבה מוצדקת להפרות קשר בין האב לבן, אזי קיים ספק אם היא מתאימה להיות אם משמורנית, כאשר אחד מתפקידיו העיקריים של הורה משמורן, הוא לדאוג כי ההורה השני יפגוש את הילדים כפי הצורך והפסיקה.

לקריאת ההחלטה במלואה לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?