הוכיח שנסחט וביטל את ההסכם

משה ליבוביץ - משרד טוענים רבניים

הסכם גירושין מפלה שהושג לאחר שהאישה איימה על הבעל שאם לא יסכים להעביר לה את מחצית הדירה היא תספר למפקדיו בצבא על התנהגותו המינית ובכך תביא לסיום שירותו הצבאי ולהריסת קריירה צבאית שנמשכה 25 שנים, בוטל על ידי בית הדין הרבני בנתניה.

האישה שחשקה להוציא מהבעל את מחצית הדירה הרשומה על שמו התחזתה ברשת האינטרנט לאישה אחרת, וקבעה עם הבעל פגישה במלון בחו"ל, לפגישה הגיעה האישה והביאה עמה 2 גברים, ומסמך התחייבות של הבעל להסכים לגירושין. לאחר שנפגשו, אמרה האישה לבעל שאם יסרב לחתום, תגלה למפקדו של הבעל, שהיה אז אלוף בצה"ל, את החומר שיש לה עליו ובכך תביא לפיטוריו מהצבא ולהריסת הקריירה שלו. האישה הביאה עמה קלסר בו היו חומרים מביכים של בעלה.

בנסיבות אלו הסכים הבעל לחתום על הסכם הגירושין בו וויתר על חלקו בדירת המגורים, כמו"כ התחייב על דמי מזונות ברף הגבוהה.

בית הדין הרבני בפסק דין ארוך ומנומק קובע כי אין כל היגיון בוויתור כה קיצוני של הבעל, ואין ספק שהסכים להסכם רק בגלל איומי האישה, בנסיבות אלו החליט בית הדין הרבני על ביטול ההסכם והשבת מחצית הדירה לגרוש.

יש לציין כי פסק הדין ניתן בדעת הרוב, ואילו דעת המיעוט סברה כי הסכם משפטי שקיבל תוקף של פסק דין בלתי ניתן לביטול בפרט שהבעל השתהה מספר שנים לאחר שפרש מצה"ל ועד שפנה לבית הדין, אולם כאמור נפסק כדעת הרוב וההסכם בוטל.

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?