הדיינים התחלפו – פסק הדין בטל

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

תופעת חילופי הרכבים תוך כדי הליך בבית הדין הרבני, הינה תופעה קיימת, כידוע בית הדין הרבני חייב לדון ב-3 דיינים, ובאופן עקרוני הליך אמור להתנהל מתחילתו ועד סופו בפני אותם 3 דיינים.

המציאות איננה מאפשרת תמיד את קיום ההליך מתחילתו ועד סופו בפני אותם דיינים, ובפרט בהליכים שאורכים פעמים שנה, שנתיים ופעמים אף יותר, הסיבה בדרך כלל תהיה מטעמי שינויי שיבוץ דיינים, פרישה של דיינים ומטעמים נוספים.

באופן עקרוני קיים נוהל המוסדר בתקנה ע"א לתקנות הדיון בבתי הדין הרבניים, לפי נוהל זה במקרה שחל שינוי בהרכב בית הדין, חייב ההרכב החדש לקיים דיון ולהוציא החלטה שעניינה כיצד להמשיך ולנהל את התיק עם העברתו להרכב דיינים חדש, כשבאופן פרקטי ברוב המקרים ההרכב החדש יאפשר לצדדים להשמיע שוב את טענותיהם בקצרה בפני ההרכב החדש זאת על מנת שהדיינים החדשים ישמעו את כל החומר ויתרשמו מבעלי הדין באופן בלתי אמצעי כנדרש בדין העברי.

בפסק דין (תיק מס' 1105408/2) שפורסם בימים אלו ביטל בית הדין הרבני הגדול פסק דין של בית הדין האזורי בו התקיימו מספר רב של חילופי דיינים, עד שכמעט בכל דיון ישבו דיינים אחרים מהדיון הקודם.

בית הדין הרבני הגדול קבע כי מדובר בהליך שאינו תקין, לא תקף לא הלכתית וגם לא חוקית, ולכן ביטל את פסק הדין.

לקריאת פסק הדין המלא לחצו כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?