האמת נחשפת: בית הדין הרבני הוא הבחירה הנכונה ביותר

טוען רבני, מה זה בכלל?

גם את חושבת שבית הדין הרבני מפלה נשים? לפני שאת "בורחת" מבית הדין הרבני, קבלי 5 סיבות שישנו את דעתך!

בציבור הישראלי הרחב, ה"שם" של בית הדין הרבני ככזה שמפלה נשים הפך למעין עובדה, אשר רבים מלקוחותיי יודעים לדקלם בלי למצמץ. לצערי,  סטיגמה זו מביאה נשים לבחירות לא מיטביות אשר מקשות על דרכן להשיג את הסכם הגירושין הרצוי. אז למרות שבכל בית דין או בית משפט קיימים שיקולים לכאן ולכאן, הנה 5  נקודות למחשבה בנושא.

1. מזונות ילדים:

בחלק מפסיקות בית המשפט האזרחי כיום, בכל הנוגע למזונות ילדים, אנו רואים מגמה של השוואת עול המזונות בין הגברים לנשים ( על פי פסיקת בית המשפט העליון בבע"מ 919/15 ). לעומת זאת, בתי הדין הרבניים עדיין מטילים את עיקר כובד המשקל בחיוב המזונות על כתפי האב.

2. משמורת ילדים

מגמה נוספת אשר קיימת לאחרונה בחלק מפסיקות בתי המשפט האזרחי הוא מגמת קביעת משמורת משותפת, וזאת לעמת הגישה של בתי הדין הרבניים אשר מסתייגת מפסיקת משמורת משותפת, ורק במקרי קיצון או לחלופין הסכמה, מאפשרים זאת. במילים אחרות – בתי הדין הרבניים כמעט תמיד משאירים את המשמורת בידי האם.

3. מדור ספציפי – חשוב!

מדור ספציפי הוא מושג שלא מוכר לכולם, ונוגע לזכותה של האישה להמשיך ולגור באותו הבית בו גרה קודם לכן עם בעלה. מדובר בסעד ייחודי הניתן על ידי בית הדין הרבני שכן הוא לא קיים בבית המשפט האזרחי. המדור הספציפי הוא מענה לתביעת פירוק שיתוף שיכולה להיות מוגשת לבית המשפט האזרחי, על מנת שתתקיים חלוקה של הנכס\שהבעל יקבל את חלקו בנכס. צו מדור ספציפי מעניק לאישה את הזכות להמשיך ולגור בבית המגורים המשותף, לצד מניעת הליכי פירוק שיתוף, עד שתוקף הצו יפוג, זאת במטרה להבטיח את זכויות האישה כאשת איש כל עוד האישה זכאית לשלום בית והצדדים טרם התגרשו

4. תשלום כתובה

בית הדין הרבני פוסק במקרים רבים לחיוב הבעל בתשלום סכום הכתובה המלא או חלק ממנו, לעומת בית המשפט האזרחי כמעט אף פעם לא דן בחיוב הכתובה.

5. כפיית גירושין

כפיית גירושין הוא הליך בו מתבצעים סנקציות או תהליכים שונים נגד בן זוג או בת זוג שהינם סרבני גט. בעוד שעבור גבר סרבן גט התהליכים הינם מידיים ואגרסיביים, עבור אישה קיים הליך ייחודי שהינו שימוע בפני נשיא בית הדין הגדול של בית הדין הרבני בטרם הפעלת סנקציות כלשהן – כלומר בעוד כלפי בעל ינתנו סנקציות מיידיות לאישה יש זכות ייחודית שאין לבעל להישמע בפני נשיא בית הדין הגדול.

לסיכום, לצד כל מה שנאמר לעיל, חשוב לציין כי בכל הנוגע לחלוקת הרכוש, בית הדין הרבני דן בעניין זה בדיוק כמו בית המשפט האזרחי משום שהוא כפוף לחוק, כך שגם בתחום זה לא קיים שום יתרון בפניה לבית המשפט האזרחי. נוסף על כך, ההליכים בבית הדין הרבני הינם לרוב מהירים יותר.

זכרי – התחלת הליך גירושין היא החלטה משמעותית, ולכן למרות שמשתנה הזמן משחק כאן תפקיד, חשוב לא לרוץ ולבחור סמכות שיפוטית על בסיס סטיגמות, אלא על בסיס נתונים אמיתיים.

לייעוץ מקצועי פני עוד היום >>>

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?