בית הדין קבע כי החסוי יחליט ולא האפוטרופוס – למרות היותה של האישה מורדת זכתה במזונות ומדור עד אחרית ימיה

תיק מורכב שהגיע להכרעה בימים אלו בפני בית הדין הרבני באשקלון, עסק בבני זוג שחיים בנפרד כ-11 שנים, במשך השנים מצבו הבריאותי ונפשי של הבעל התדרדר עד אשר מונה לו אפוטרופוס על ידי בית המשפט לענייני משפחה.

לאחר שמונה לבעל אפוטרופוס תבעה האישה בבית הדין הרבני באשקלון דמי מזונות, שם טענה כי למרות הפירוד ארוך השנים בין הצדדים, הבעל היה תומך באישה מידי חודש בסכום של 1,600 ₪ מידי חודש וכך גם הסכים למגורי האישה בדירה המשותפת, הסיבה לתמיכה למרות הפירוד בין הצדדים הסבירה האישה בנויה על מערכת יחסיים ייחודית שלה עם הבעל, שלמרות שבחר בפירוד רצה לתמוך ברעייתו.

מנגד הגיש אחיו של הבעל שמונה עליו כאפוטרופוס תביעת גירושין, שם טען כי תפקידו כאפוטרופוס מחייב אותו לדרוש את טובת אחיו, והוא בטוח כי רצונו של אחיו וכמו גם טובתו זה להתגרש מהאישה.

בית הדין דרש להביא את הבעל שכאמור נמצא במצב נפשי ירוד לבית הדין, בית הדין קיבל את הבעל לראיון בספריית בית הדין, וזאת על מנת להשרות על הבעל אווירה נינוחה, בשיחה נינוחה עם הבעל ווידאו בית הדין כי הבעל מבין את סיטואציה וכי הבעל מודע לכך כי אלו שמשוחחים עמו הם דייני בית הדין, ולאחר שווידאו כי הבעל מבין את הסיטואציה, שאלו אותו מהו רצונו האמיתי.

להפתעת הנוכחים אמר הבעל כי אין רצונו במלחמות וכי הוא מעוניין להמשיך את הסיוע שנתן לאישה במשך כל השנים בסך 1,600 ₪ וכן את זכות המגורים בדירה המשותפת עד אחרית ימיה של האישה !!!

למרות זאת המשיך האפוטרופוס לטעון כי הבעל אינו כשיר להביע עמדות, וכי חובת בית הדין לקבל את עמדת האפוטרופוס ולא את עמדת הבעל.

בית הדין הרבני דחה את עמדת האפוטרופוס וקבע באופן ברור כי לאחר ששמע דברים ברורים מהבעל, ולאחר שווידא כי זהו רצונו האמיתי של הבעל דוחה בית הדין את עמדת האפוטרופוס וקיבל את תביעת האישה, וחייב את האפוטרופוס לשלם לאישה דמי מזונות חודשיים וכן הקנה לאישה את זכות המגורים בדירה עד סוף ימיה.

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?