איזה מייצג אבחר, עורך דין או טוען רבני ?

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

למרבה הצער, למרות שרבים מהציבור הישראלי מתנהלים בהליך גירושין בבית דין הרבני, עדיין חלק גדול מאותם אנשים בוחרים בעורך דין ולא בטוען רבני כמייצג שלהם. לכן, בפוסט שלפניכם ארצה לחדד את ההבדלים בין השניים ולהסביר בדיוק מיהו בעל המקצוע המתאים בכל מצב ומצב.

מיהו ומה הכשרתו של הטוען הרבני?

טוען רבני הוא אדם בעל רישיון מטעם מדינת ישראל לייצוג לקוחות בכל בתי הדין הרבניים בישראל. הכשרתו נוגעת למשפט העברי ודיני ההלכה היהודית הנהוגים כיום בבתי הדין הרבניים, לצד הכשרה ספציפית גם בנושאי החוק האזרחי בתחומים המשיקים למשפט העברי ונוגעים לסמכויותיו של בית הדין הרבני במדינת ישראל. בקיצור, הטוען הרבני מסייע לבעלי דין המתדיינים בבתי הדין הרבניים לקבל ייצוג מקצועי וראוי.

מדוע קיים רישיון מיוחד לטוען רבני השונה מעורך דין?

ישנה סיבה טובה מאוד שבגינה החליטה מדינת ישראל "לייצר" זה מכבר רישיון חדש עבור בתי הדין הרבניים בלבד, והיא – שבתי הדין הרבניים מתנהלים בצורה שונה לחלוטין מבתי הדין האזרחיים, שוני אשר עורך דין רגיל, טוב ככל שיהיה, לא מוכשר כדי להתמודד עמו.

למעשה, מציאות זו מעמידה פעמים רבות עורכי דין מקצועיים ובעלי וותק בסיטואציות מביכות, בשעה שהם טוענים טענות שבבית המשפט היו זוכות לכבוד, אולם בבית הדין הרבני נדחות על הסף ואף מעוררות גיחוך אצל הדיינים שדנים לפי חוקים אחרים לגמרי.

  • כאן המקום לגלות סוד מקצועי – עורכי דין אחראיים נעזרים בדרך קבע בטוען רבני בעת ניהול ההליכים בבית הדין הרבני.

מהם ההבדלים העיקריים בין טוען רבני לעורך דין?

הכשרה ספציפית בדיני המשפט העברי: הזכרנו זאת לעיל, אולם חשוב להבהיר – מאז ומעולם, הדין העברי הוא החוק המחייב בבתי הדין הרבניים. עורכי דין רגילים, על אף הכשרתם הרחבה בחוק האזרחי, אינם מקבלים הכשרה ראויה בתחום לעומת הטוען הרבני אשר מקבל הכשרתו בעיקר בתחום זה.

הבנת הפסיקה הנשענת על טיעונים הלכתיים: על אף שטיעונים הלכתיים והדיונים אודותיהם נכתבים כמובן בעברית, עדיין שילוב של ציטוטים הלכתיים הברורים מאליהם למי שמבין בתחום, עלולים להפוך את העסק למסובך למי שאיננו הוכשר לכך. דוגמה טובה לכך היא שילוב פסוקים בארמית, אשר לעיתים קרובות הינם בעלי חשיבות עצומה להבנת ההיגיון שמאחורי הפסיקה הספציפית.

מתי להיעזר בטוען רבני ומתי בעורך דין?

כאשר מדובר על תיקים המתנהלים בבית דין רבני, טוען רבני הוא כמובן הכתובת. יש לציין, כי קיימים לא מעט תיקים המתנהלים בחלקם בבית הדין הרבני וחלקם בבית משפט האזרחי, וכאן הלקוח הממוצע איננו תמיד יודע במי לבחור. במקרה כזה, ההמלצה שלנו היא להיעזר בעורך דין וטוען רבני כאחד, שכן האחד איננו יכול להחליף את האחר ומעבר לכך – הסכנה שבייצוג לא מתאים היא גדולה מדי מכדי להתפשר על הנושא הזה. בכל זאת, תוצאות הליך הגירושין והחיוב בקיום ההסכמים בהסכם הגירושין מלווה את האדם לאורך שנים. +

ומה בנוגע למחיר?

כמו בכל תחום, גם בעולם הטוענים הרבניים ועורכי הדין כאחד, קיימים טווחי מחירים וטווחי מקצועיות בהתאם. בכל אופן, טווחי המחירים בעולם הטוענים הרבניים לעומת עולם עורכי הדין איננו שונה מהותית ונתון זה אף מדגיש את חשיבות הפניה לבעל המקצוע המתאים בכל הנוגע לסמכות המשפטית בה המקרה שלכם מתנהל.

מתנהלים או שוקלים להתנהל בבית דין הרבני? פנו עוד היום לקבלת ייעוץ מקצועי ללא התחייבות מטוען רבני מוסמך >>>

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?