אג'נדה ! למה על חשבון העגונה ?

מרכז החילוץ למסורבי ומסורבות גט

בית הדין הרבני הגדול בפסק דין חריג, תוקף בחריפות את ארגון "מבוי סתום" ששם את טובת הארגון מעל טובת מקבלי השירות, ובמעשיו מנע מאישה עגונה לקבל את גיטה במשך שנים רבות וזאת מתוך מטרה לא עניינית של קידום אג'נדה הנוגעות לעיסוקו של הארגון בניהול מלחמות עקרוניות נגד בתי הדין הרבניים (כך במקור פסק הדין), תוך התעלמות מוחלטת מראיית טובת העגונה אותה ייצג.

בית הדין הרבני הגדול (פס"ד תיק מס' 1124318/2) מגולל באריכות כיצד לאישה היו אין ספור הזדמנויות לקבל את גיטה מבלי דרישה לוויתור על זכויות, וללא תנאים מצדו של הבעל אולם האישה בחרה בעצת באת כחה מארגון "מבוי סתום" לא לקחת את גיטה אלא לנהל מלחמה עקרה שאמנם תרמה קידום האג'נדה והאינטרס של הארגון אולם גרם עוול קשה לעגונה שנאלצה לסבול על גבה השחוח את מלחמות הארגון שעה שכל בקשת העגונה לצאת לחופשי ולהתיר עצמה מכבלי העגינות.

כך מתאר בית הדין הרבני הגדול את המצב מנקודת מבטו:

לגבי באת כוחה הנוכחית של האישה – קרוב לוודאי בענייננו כי מטרתה העיקרית אינה בראש ובראשונה טובת האישה, אלא המלחמות העקרוניות שהיא מנהלת נגד בתי הדין הרבניים.

לצערנו, בהתנהלותה חסרת הגמישות והרגישות, מייעצת באת כוח האישה לאישה עצות אשר למעשה מנציחות את עיגונם של האישה המסכנה ושל הבעל המסכן אף הוא.

לאחר אמירה זו מאריך בית הדין הרבני הגדול בתיאור העובדות שהובילו אותו למסקנה זו. אלא שלאחר מתן פסק הדין שהותר לפרסום באת כוחה של האישה שלא חשה בנח עם פרסום פסק הדין, הגישה לבית הדין הרבני הגדול בקשה לאסור את פרסום פסק הדין.

בית הדין הרבני הגדול דחה שוב את בקשתה, ושוב הבהיר את עמדתו בהחלטה חריפה וכך כתב:

בפסק דינו תיאר בית הדין באריכות ובאופן ענייני את התנהלות המערערת ואת התנהלות באת כוחה – התנהלות שלצערנו פגעה באפשרות שחרורם של הצדדים מעיגונם ושאינה מחמיאה לא למערערת, לא לבאת כוחה ולא לארגון שבשמו פעלה באת כוחה.

המערערת ובאת כוחה מבקשות למנוע את פרסום נימוקי פסק הדין – נימוקים שיבהירו את התמונה האמיתית, ויסתרו את הטענות השקריות שהוצגו לציבור בתיק זה.

לא ברור לנו מדוע למנוע מהציבור את פרסום פסק הדין – גילוי האמת הנוגעת להליך הנדון בפני בית הדין והמורה על התנהלות באת כוח המערערת והארגון שבראשו עמדה?

ברור שאור השמש יש בו כדי לחטא ולמנוע תקלה לרבים.

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן

לקריאת ההחלטה לדחיית הבקשה למניעת פרסום פסק הדין לחץ כאן

נשארו שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

תקופת הגירושין מלאה בסימני שאלה, ואין בעלי מקצוע רבים שיספקו לך תשובות לשאלות עוד קודם חתימה על ייצוג. לצורך הקלת התהליך ומתוך שליחות לסייע ככל הניתן ללקוחותינו, סיכמנו עבורך את השאלות שהתקבלו אצלנו בתקופה האחרונה, כדי לשתף ידע ולתת כתף בתקופה לא פשוטה. במידה ויש לך שאלה שלא מופיעה כאן, ניתן לפנות באמצעות הטופס

Top
נגישות

מדריך עשרת השלבים לתכנון הליך גירושין נכון

הירשמו עכשיו וקבלו את המדריך חינם

בהרשמה אני מאשר לקבל תכנים שיווקים ומידע.

טוען רבני לענייני גירושין - משה ליבוביץ

צרו קשר עוד היום

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פרטים ליצירת קשר

פתח צ'אט
💬 זקוק לעזרה?
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?